סיכום עונה 22-23

להתחיל לסכם עונה זה משהו לא פשוט, ממש כמו לסכם שנה וזה באמת כך, כל-כך הרבה רגעים מיוחדים וקסומים, ומאיפה בכלל מתחילים כשיש כל-כך הרבה…

העונה האחרונה הייתה מלאה בכל טוב,
התחיל קורס העומק לראשונה עם שני מחזורים מדהימים ונפלאים,
שלמדנו בהם הרבה על פטריות, ממגון אספקטים, גם בבר וגם בתרבות.
מלא סיורים פתוחים לקהל, ושיתופי פעולה ותיקים וחדשים, הרצאות, וכמובן מלא פטריות ומגוון מאוד מיוחד. 

שנה שעברה כתבתי על כמה כל שנה היא ייחודית ומדהימה, וזה אכן כך.
למרות שירדו גשמים ובסוף אפילו הגענו למממוצע ומעל בלא מעט מקומות,
הגשמים באו במכה ועם הפסקות גדולה בין מערכת למערכת, וחלק נכבד מהגשמים בכלל ירד באביב ואפילו האביב המאוחר.
זה גרם למגוון מאוד מעניין ומיוחד של פטריות, לפיצוץ פטריות מסוימות ובמקומות מסוימים לכך שבקושי יצא פטריות בכלל.

את המפגש הראשון עם הפטריות התחלתי באמת כבר בזמן הזה, עם נקובית מצהיבה אחת ממבשרות העונה, ועם מפגש מפתיע עם כמויות של גמצוץ הגליל -מין שתואר למדע ב2012 ונמצא פה אצלנו בישראל ולכן קיבל את שמו, מאז ככל הנראה הוא נמצא בעוד מקומות בעולם, ובשונה מגמצוצים אחרים הוא מופיע דווקא בסתיו – והמשיך עם פטריות הנחלים, ועם עונת גושיות מדהימה ודי מגוונת ומדהימה.

זכיתי לפגוש מגוון גדול של פטריות שחלקן תועדו לראשונה בארץ, דנדרוקוליביה – "פטריית הענפים", סרקודון סגולה, ראמריופסיס, פטריית התוכי ועודף, ולטייל בתנאים מגוונים, משלג, לברד ענקי, מבול מטורף, וימים יבשים חמים כשמלא יתושות עוקצות בכל צעד ביער.

ואלה הדברים שכל-כך מרגשים אותי, המפגשים המיוחדים האלה, החוויות המדהימות.

ולמרות כל המפגשים המיוחדים האלה במקומות אחרים המצב היה מאוד קשה, חלק נכבד מאיזור הגולן(ולא רק) האיזור העיקרי שמטייל בו לא קיבל גשמים כמעט בכלל עד מאוחר מאוחר בחורף, וברוב הגולן בכלל לא יצאו פטריות כמעט כלל ביחס לשנים קודמות.

ובכל זאת, אחרי עונת החורף הגיע האביב, והשנה זכינו לאביב גשום, מה שנתן לפטריות ביערות לצוץ אפילו עד יוני והשאיר בסך הכל רק כמה חודשים ספורים של קיץ ממועט בפטריות.

וכמובן איך אפשר שלא, גם היה לא מעט גידולים בייתים, זה ממש נהדר שיש את השילוב הזה, בין ליקוט לבין גידול, בין שוטטות וטיולים בטבע, להתכנסות ועבודה במעבדה, איזון מושלם.

השנה גם התחילה בי אהבה לכמה תחומים חדשים,
לפני כשנה קניתי מיקרוסקופ, זה התחיל מתוך רצון להגדיר פטריות יותר טוב בבית, וזה המשיך ללהסתכל פשוט על כל דבר שמוצא ומעניין אותי.

אחד הדברים האלה היה טחבים, כבר זמן רב רוצה ללמוד עליהם, לא מעט פטריות גדלות מטחב, רוצה לדעת לזהות את הטחב, והייתי בעבר ברשימת תפוצה במייל ללמידה על טחבים, אבל ברגע שנפתחה קבוצת ווטסאפ של חובבי טחבים גיליתי כמה מרתק זה טחבים, והתחלתי להסתובב יותר ויותר בלחפש גם אותם, במיוחד בנחלים בקיץ, ולנסות ללמוד ולהגדיר אותם.

גם אל הפטריריות התחלתי להחשף יותר, ולמרות שמן הן אינן פטריות וזה מדהים כמה דברים מטורפים להתעניין בהם קיימים סביבנו.

גיליתי ממש במקרה כי הים עושה לי ממש טוב במיוחד בקיץ, כשהיערות מקום פחות נעים להסתובב בו, והלכתי לקורס שייט ביוון, והגשמתי עוד חלום שרציתי בחיי, שבוע על יאכטה עם אנשים מדהימים, להפליג בין איים שונים, לפגוש דולפינים, תמנונים, זריחות ושקיעות משוגעות, וכל זה באחד הכלי תחבורה היותר אקולוגים שיש, זו הייתה חוויה מדהימה ומיוחדת ובטוח שלא אחרונה, ומשם המשכתי לטייל עוד קצת בסמוטראקי, אי יפייפה ומדהים בצפון יוון, פגשתי שם כמה חריפיות מיובשות ופטריות מדף, אבל סקרן ממש מה קורה שם בחורף.

ולסיום, כבר כמה שנים אני מאוד מתעניין בנחשים ובכללי בזוחלים ובפרוקי רגליים, בסופו של דבר למרות שעיקר ההתעניינות שלי והידע שלי הם בפטריות, הן חלק ממארג יותר גדול, מארג שכולנו נמצאים בו, הטבע, והכל קשור אחד לשני,ולכן מוצא את עצמי מתעניין בעוד הרבה דברים. 
וכל שנה אני נפגש בחרמון עם חבר לחפש נחשים, וגם השנה עשינו את זה, אבל לא מצאנו כלום, וכשחזרתי לארץ נסעתי דרומה ופגשתי אותו, היה לנו סיבוב לילי כייפי מאוד בזמן שמטר המטאורים קורה מעלינו. 

בסך הכל השנה הזו הייתה עשירה במלא מפגשים מיוחדים, חוויות מדהימות ואנשים נפלאים
וכבר בלי משים לב התחילה לה העונה החדשה,
ומי יתן ותיהיה לנו שנה גשומה וצבעונית, מלאה בכל טוב.

עוד מאמרים:

ליצירת קשר בכל שאלה:

שש בדרך - סדנת ליקוט פטריות וצמחי בר

שש בדרך - סדנת ליקוט פטריות וצמחי בר